דיאטה, משקל ושיטת לייף אנרג’י

דיאטה, משקל ושיטת לייף אנרג’י

דיאטה ושמירה על משקל תקין, הנם נושאים חשובים ביותר לצורך שמירה על הבריאות. 

בתקופה זו  אנו עדים  להתעצמות העניין והמיקוד בנושא תזונה נכונה והקשר בין המזון למצב הבריאותי .
איכות המזון, המשקל והרגלי אכילה הפכו לנושא “חם” .

אכן המחקרים מוכיחים חד משמעית כי קיים קשר הדוק בין צריכת מזונות מסוימים וכמויות מזון לבין מחלות לב וכלי דם, סוגי סרטן, סוכרת ומחלות נוספות .

השפע ותרבות הצריכה גורמים לצריכת קלוריות עודפת וכך נשים ,גברים וילדים מוצאים עצמם במצב בו הם נדרשים “לעשות דיאטה” , כלומר לשנות את הרגלי צריכת המזון . אני מביאה כאן את סיפורה של רינה

מחקרים רבים מוכיחים כי אופן תזונתו של האדם ויכולתו לארגן ולשלוט בכמויות המזון אותן הוא צורך  אינם מנותקים מהפן הנפשי פסיכולוגי התנהגותי (אף שמדובר בחומרים ובפעילות פיזיולוגית). כל מי שחווה צורך במשטר תזונתי מכיר את הקשיים הכרוכים בהימנעות מסוג מזון שאוהבים או מהצורך בצמצום כמויות .
הצלחתו של  תהליך שינוי עד להפיכתו להרגל חדש נשענת על שינוי תפישות ועל יכולת החלפה או וויתור  על פרדיגמות ישנות .כלומר התהליכים חורגים מרצפת המטבח ולמעשה נוגעים באספקטים רגשיים ומנטאליים של חיינו .

בנוסף אנו כמטפלים נתקלים גם בהשמנה כתופעת לוואי של מצבים בריאותיים אחרים כגון
תת תפקוד בלוטת התריס, הפרעות הורמונאליות,מחלות אוטואימוניות, ומחלות והפרעות  נוספות.

שיטת לייף אנרג’י התמציות  והאדווקטורים (תדרים ביולוגים) תורמים רבות להצלחתן של תכניות הדיאטה והשינוי התזונתי הנדרש לכל אחת ואחד.

המטפל משלב תהליכים טיפוליים בהתאם למצב ולצורך  ואחר תהליכי האבחון הטיפולי שערך .

הפורמולות יוכנו כשהן מיועדות לתת מענה לכל נושא שעלה בתהליך האבחוני,בין אם הוא פיזיולוגי,נפשי, התנהגותי או אחר . התהליך האישי מתייחס לקשיים הספציפיים ולצרכים המיוחדים.

דוגמאות להתייחסות בעת  הרכבת פורמולות אישיות והתמציות המתאימות :

רינה:
השמנה בשל תת תפקוד בלוטת תריס(תת קליני אינו מופיע בבדיקת הדם) –  אד ווקטורים לאיזון הורמונאלי והפעלת אנרגית הבלוטה,בשילוב תהליך דה דטוקסיפיקציה לנטרול רעלים והורדת העומס הטוקסי .

במקביל ניתנה פורמולה אישית אשר התייחסה לעייפות,לדימוי העצמי הנמוך ולצורך ביצירת תקשורת בונה בבית .

מספרת רינה “שנים סחבתי עודף משקל נעתי מדיאטה אחת לאחרת . בכל פעם היה קשה יותר להוריד . בבדיקות הדם שלי הכול נראה תקין ורופא המשפחה אמר שהכול בראש ואין לי כוח רצון .

עברתי תהליך של דה טוקס(ניקוי רעלנים) – גם הוא עם תמציות מיוחדות של לייף אנרג’י . בתקופה הזו רצתי הרבה לשירותים ובמקביל הרגשתי למשל שהשינה שלי מאד השתפרה ואני ערנית יותר בשעות היום .

לאחר מכן החלה העבודה עם תמציות  הפורמולה האישית שהוכנה עבורי, וכאן בכלל חיי עברו מהפך אשר שיפר דברים רבים בבית ובמשפחה כולל יחסים עם הילדים והבעל . המרץ שלי המשיך לעלות כך שהיה לי כוח וסבלנות .

בקשר למשקל : לא עשיתי שום דיאטה מיוחדת שכן כבר קודם לא אכלתי יותר מדי ובכל זאת כל חודש נשרו מבלי שארגיש כשני קילו לפעמים קילו וחצי .
עברו חמישה חודשים . אני עדיין  לא דקיקה אך בהחלט רזה יותר (תשעה ק”ג) ומה שהכי חשוב בעיני, אני מרגישה שמחה ,פעילה ובריאה הרבה יותר .”
הכותבת:  ד”ר ורד מאיר נטורופטית ומדריכה רשומה לשיטת לייף אנרג’י